Philly - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu Philly - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu

Philly

Door: Kim Rietjens

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Februari 2017 | Verenigde Staten, Philadelphia

Hallo allemaal!:)

Vorige week was weer een normale studieweek. Met overdag sporten en huiswerk maken. Dinsdag avond zijn we weer op stap geweest in Old Queens, was weer een leuke avond! Dit keer zijn we op donderdag naar de dining hall geweest omdat we de andere dagen nog niet echt veel huiswerk hadden. We zijn dit keer naar de Douglas dining hall geweest. Ook een best grote dining hall, wel kleiner dan Livingston (waar we normaal naar toe gaan). Hebben net iets ander eten dan in Livingston, dus dat was wel leuk. Enige nadeel was alleen dat ze hardop muziek draaide, dus niet ideale studieomgeving.
Donderdag avond zijn we nog naar verjaardagsfeestje van Anne geweest, ze komt uit Frankrijk dus ze had crepes gemaakt :) We zijn dit keer eens een keer niet op stap geweest omdat we dag erna weekendje naar Philly gingen.

Vrijdag overdag nog gewoon gesport en wat gestudeerd aangezien Matt nog moest werken tot 18u. Toen spullen gepakt en met de auto richting Philadelphia gereden, 1,5uur met de auto. Toen spullen in airbnb gedropt en met uber naar restaurant gegaan. Hier hadden we met de andere internationals en Paul (Amerikaan die uit de buurt van Philly komt) en zijn vrienden afgesproken. Was wel leuk om eindelijk een keer naar een echt restaurant gegaan, ipv een fastfood toko waar je je eten zelf besteld en wacht tot het klaar is. Het eten was erg lekker! Uiteindelijk tot 12 uur in het restaurant gezeten dus er was een hele lange rij voor de club, dus toen zijn we naar andere bar geweest. Niet super leip, maar wel oké. Helaas sluiten de kroeg in Philly ook om 2uur, dus toen zijn we met uber naar huis gegaan.

Zaterdag om 10 vertrokken en eerst een stukje gaan lopen richting independence hall en tussendoor ontbeten. We hadden een Philly cheesesteak, erg goed! Dat is iets typich vanuit Philadelphia, dus kon je bijna overal krijgen. Is een broodje met stukjes biefstuk, ui en kaas. Toen zijn we naar independence hall geweest en liberty bell. Daarna naar de Reading market, hier hadden ze allemaal verschillende kraampjes met eten, erg leuk! We zaten nog steeds vol helaas. Fruit was erg goedkoop, dus wel halve kilo druiven voor 99 cent gekocht;). Daarna zijn we gesplits, helft ging naar Museum of Art en andere helft naar National Museum of American Jews history. Wij gingen naar het 2e museum, was wel oké, maar ben niet zo'n museum fan:p. Daarna zijn we nog naar Macy's geweest, uiteindelijk alleen een sjaal gekocht omdat jassen niet echt leuk waren. Alle restaurants waren vol, dus naar lang zoeken uiteindelijk in een pizza tent beland:p. Iedereen ging naar een concert 's avonds, maar dat was een rock concert dus leek ons niet zo leuk. Dus wij wilde naar een grote club, helaas hadden ze allemaal strenge dresscode voor mannen (geen sneakers). En dat waren de enige schoenen die ze bij hadden naar Philly, dus club zater er helaas niet in. Uiteindelijk toch iets gevonden waar het wel mocht, maar dat was helaas niet zo'n succes, totaal niet onze muziek:p dus uiteindelijk weer in dezelfde kroeg als gister beland en te veel geld uitgegeven:P

Zondag om 11uur vertrokken en te voet naar de Reading Market geweest om hier nu wel te eten:) Daarna naar Liberty observation deck geweest voor uitzicht over Philly, dit keer 57 verdiepingen:) Daarna zijn we naar de Rocky steps gelopen, met het standbeeld van Rocky Balboa. Toen naar een boathouse er achter en hier wat gedronken om vervolgens via de waterval helemaal terug te lopen naar de andere kant (1 uur lopen). Tussendoor nog broeken gekocht bij Macy's :) en toen geweest uiteten bij een ander restaurant, (dit keer gereserveerd, waren we de enige:P) Weer erg lekker! Toen nog even in het hostel van de andere gechillt en terug naar huis gereden:)

Geslaagd weekend dus!

Deze week weer normale week en volgend weekend alweer de laatste basketbal wedstrijd!

Jullie nog veel plezier met weekje vakantie (en nog dagje carnaval:))

ByeByeee

Kim

• 01 Maart 2017 - 14:17

Toos:

Ha Kim

Volgens mij wordt er niet veel gestudeerd.

• 02 Maart 2017 - 15:43

Carolien:

Het hoort allemaal inderdaad vrij chill. Ook veel gezien, weer gezellige foto's. Bijna weer weekend en dan op naar je basketbalwedstrijd. Gezellige week en weekend.
    Groetjes, Caro en JW