Boston - New York - Washington D.C. - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu Boston - New York - Washington D.C. - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu

Boston - New York - Washington D.C.

Door: Kim Rietjens

Blijf op de hoogte en volg Kim

21 April 2017 | Verenigde Staten, Boston

Hiii!:)

Ik heb alweer tijdje niks meer gepost maar we hebben het beetje druk gehad afgelopen tijd, vandaar!

Ik zal beginnen met het weekendje Boston, hier zijn we van vrijdag avond tot maandag avond naar toe geweest samen met Matt. We zijn er dan dus ook met de auto naar toe gereden, 4-5 uur rijden. We sliepen in het midden van het centrum dus dat was ideaal. Boston is erg mooie stad! Een stuk rustiger dan New York maar het voelt wel veel gezelliger, met normale restaurantjes en veel parkjes. We hebben de freedom trail gelopen, het bunker hill monument omhoog geweest. De harborwalk gelopen, en lekker op het terras gezeten want het was mooi weer! Verder naar Quincy market geweest, sky observatory deck op geweest (52 verdiepingen). Ook zijn we naar MIT en Harvard geweest. Op MIT kregen we rondleiding van student daar, een vriend van Moby. Dit was erg leuk want zo krijg je toch wat meer mee dan als je zelf rondloopt. Verder zijn we lekker geweest uiteten en biertje gedaan in verschillende pubs, weer eens iets anders dan naar een club gaan. Ook nog even bijgekletst met Maaike die daar nu voor 5 maanden onderzoek aan het doen is. Verder hebben we de typsiche Lobster Roll en een Cannoli van Mike's Pasty gehad.

Toen we weer terug waren in New Brunswick hebben we een beetje doorgewerkt aangezien we ook gewoon huiswerk hadden en deze week ook 1 presentatie moesten geven. Door eens een keer de wekker om 9 uur te zet heeft de dag veel meer tijd en zodoende alles ook prima afgekregen. Daarnaast ook een 10 gehaald voor de eerste presentatie. Het verschil met Amerika is dat als je iets goed doet krijg je gelijk een 10 terwijl je bij ons dan eerder een 8 zou krijgen:P Maarja je hoort ons niet klagen!

Het weekend erna, afgelopen weekend, hadden we ook weer een druk programma met vrijdag en zaterdag New York en zondag en maandag Washington. Aangezien het dit ook het paasweekend was konden we zondag geen auto huren en hebben we daarom maar voor de 4 dagen een auto gehuurd en zijn we dus overal met de auto naar toe geweest. Vrijdag hebben we in New York de high line walk gelopen, een metrolijn van vroeger boven grond, met erg mooi uitzicht over New York. Verder langs Flat Iron building gelopen en een biertje gedronken op rooftop bar met uitzicht op het Empire State Building want het was weer lekker weer. Toen nog snel 2 schilderijen van Mondriaan bekekeken in Moma. Toen was het tijd om de metro terug te pakken naar onze airbnb in the Bronx. 2 vrienden van Robbert en Brian kwamen hun namelijk opzoeken. We zijn toen gelijk uitgeweest in de club Lavo waar de Firebeatz draaide. Erg leuke avond! We zijn met de uber op en neer gegaan aangezien we ons niet super veilig voelde. Wij waren namelijk goede minorities in the Bronx en moesten wel een beetje opletten. De reden dat we hier sliepen was omdat het dicht bij het Yankee Stadium lag en hier gingen we de dag erna naar een baseball (honkbal) wedstrijd. Was leuk om dit ook een keer te zien, ook hier zijn de Amerikanen groot fan van want het was echt super druk! Daarna nog even de toerist uitgegangen in New York en terug gereden naar New Brunswick.

Zondag ochtend vertrokken richting Washington D.C., onderweg gestopt in Philly voor een Philly Cheesesteak en ook gelijk indpenedence hall en liberty bell maar mee gepakt. Toen we in Washington aankwamen lekker hele middag nog buiten rond gelopen aangezien het 30 graden was vandaag. We zijn de hele groene strip afgelopen langs verschillende memorials, het capitol en het witte huis en tenslotte geweest uiteten. Maandag zijn we vroeg opgestaan om hopelijk het capitol in te mogen. Je moet dit namelijk al maanden van te voren reserveren blijkbaar, maar als mensen niet opkomen dagen kun je hun plek in nemen. Dit ging gelukkig goed en we waren zo binnen! Daarna nog langs air & space museum geweest. En toen weer terug gereden naar New Brunswick om onderweg nog te eten bij Chipotle, hier waren we namelijk nog niet geweest tot nu toe.

De rest van de week aan andere presentaties gewerkt die we woensdag en donderdag avond nog moesten geven. Dinsdag hebben we Rutger en Justin ook nog meegenomen naar de Old Queens, waar we op dinsdag altijd naar toe gaan met alle internationals. Dus was ook gezellig om iedereen weer te zien.

Vanaf nu is alles weer wat rustiger en hoeven we alleen nog maar paar finals, maar dit is niet zoveel werk meer. Dus het semester zit er eigenlijk alweer bijna op :(:(. Maar voor het zoer is gaan we dit weekend onze eerste en enige echte football game zien! Rutgers speelt namelijk een vriendschappelijke wedstrijd ter opening van het seizoen, dus wij zijn benieuwd! Van te voren gaan we tailgaten: bier drinken en eten op de parkeerplek, en dit duurt de hele dag, dus we zijn benieuwd!:)

X Kim

• 23 April 2017 - 13:18

Karin Rietjens:

De wekker om 9 uur Kim? Wat een leven :-)) Geniet er nog maar lekker van! Leuk om te lezen.

• 23 April 2017 - 14:03

Carolien:

Ha Kim,
    Jullie hebben weer een hoop gezien, klinkt goed. Die high line walk ziet er goed uit. En tussendoor nog aan de studie geweest, met een mooi cijfer. Het zit er dus bijna voor je op de studie. Ik begrijp dat je nog wat kleine dingen ervoor moet doen.
    Geniet er nog lekker van.