Miamii - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu Miamii - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu

Miamii

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

18 Maart 2017 | Verenigde Staten, Miami

Hallooooo:)

Bedacht me dat ik vorige week nog een ding was vergeten te vertellen, Bart en ik hebben onze terug tickets vanuit Vancouver gekocht, dus 21 juli komen we weer terug naar Nederland:).

Maar nu verder over afgelopen week: Springbreak in Miami!:) Vrijdag ochtend vertrokken in de sneeuw (Matt had ons gebracht met de auto:)) om na een biertje en noedels in het vliegtuig aan te komen in Miami in de zon met 30 graden. Toen eerst in gecheckt in het hostel, echt heel chill en gezellig hostel. We sliepen hier met 8 personen en sliepen nog wat andere in andere hostels, in totaal waren we met 14, een leuke groep! Daarna Miami een beetje verkend om uiteindelijk bij de Mac Donalds te eten :p. Bier gekocht, in Miami kan dit gelukkig in bijna alle winkels. Thuis wat bier gedronken, en daarna de buiten bar/ tuin verkend. Er stond een rij met mensen tot buiten om binnen te komen, maar omdat wij gasten waren konden we gelijk binnen. Was wel gezellig, maar niet het wachten waard, mocht je geen gast zijn:p. Daarna nog naar een andere club om de hoek geweest!

Zaterdag uitgeslapen en de hele dag op het strand doorgebracht. Iedereen lekker verbrand, ook op het strand kroegentocht voor 2 dagen (zaterdag en zondag) afgesloten. Dus toen snel thuis omkleden, en weer langs de Mac want voor vrouwen was het eerste uur open bar (om 20:00u) dus daar wilde we wel bij zijn! Ook was er gratis bier bij de flip club (ook voor mannen). Uiteindelijk in drie verschillende bars geweest en daarna naar een club. Dit was niet helemaal onze club, veel hiphop en we waren beetje minority qua personen. Dus om 2 uur naar huis gegaan, we wilde bier drinken op het strand alleen de supermarkt verkocht helaas geen bier meer naar midnight. Dus toen naar huis gelopen, was alleen een tropische regenstorm duss helemaal doorweekt, en uur naar huis gelopen. Maar was wel grappig.

Zondag weer beetje uitgeslapen en toen helemaal het strand afgelopen naar het zuiden, uurtje. Uitzicht gehad over heel Miami beach en toen via de hoofdstraat langs alle barretjes terug. Toen hakken schoenen gekocht voor 's avonds, anders zou je de club niet in komen. Vervolgens omgekleed en terug, gegeten bij broodjes zaak. En vanuit de derde kroeg hadden Robbert, Brian en ik geluk, want ons vervoer naar de club was in een limousine dus dat was wel vet! Toen bij Nikki Beach gepartyd tot sluit, 5 uur, was echt super leuk! Kon helaas niet meer lopen door alle blaren op m'n voeten, maar dat was t toch waard!

Maandag beetje uitgerust, aangezien lopen nog steeds niet heel soepel ging, en gewoon op het strand gelegen. Maandag was ook de laatste dag dat hetn og 30 graden zou zijn. 's Avonds ook gewoon rustig aangedaan.

Dinsdag 's ochtends een beetje geshopt met de vrouwen en geluncht bij Spitfire. Daarna besloten dat we beter overdag konden starten met drinken omdat we woensdag vroeg op moesten. Dus naar Wet Willies geweest, op advies van een klasgenootje. Hier verkochten ze ice smoothies coicktails erg lekker! Daarna geweest eten bij mexicaans tentje om daarna thuis nog wat biertjes te doen. Uiteindelijk was het toch te gezellig, dus toch met de rest mee op stap gegaan. Bij Basement (club van eerste avond) had Gemma iemand leren kennen, baas van deel van Groupon, en met hem hebben we gebowlt en daarna naar andere kroeg geweest om te poolen (ik was best goed!:P). Om vervolgens af te sluiten bij de zelfde sandwich plek als paar dagen terug. Uiteindelijk om 5 uur thuis, maar wel leuke en gratis avond gehad want hij betaalde alles:P.

Woensdag ging de wekker vroeg, dus dit was even minder;P We werden opgehaald met een bus voor een citty tour. Zijn langs little Havan geweest en bayside. Toen hadden we 2 uur 'vrije tijd' we zjin toen naar wynwood geweest, ook wel art district genoemd, heel erg leuk! Vervolgens gingen we met de bus door naar Everglades. Hier hebben we op de airboat 8 alligators gezien in het wild, was echt heel erg leuk! We hadden ook geluk, want andere van onze groep hadden het dag eerder gedaan en die hadden maar 2 voor een stukje gezien. Daarna nog naar een show. De mannen zijn toen nog naar basketbal wedstrijd geweest, we hadden nog 2 extra tickets voor mij en Jamie, alleen die waren scam dus konden helaas niet binnen. Met Jamie bij five guys gaan eten en toen vroeg naar bed.

Donderdag weer vroeg op want vandaag ging ik snorkelen. Dit was de hele dag omdat het helemaal op ander eiland was. Ik was helaas alleen omdat een aantal met een klein vliegtuigje boven Miami gingen vliegen, ook super vet!, en de rest het te duur vond. Maar uiteindelijk op 2 plekken gesnorkelt beide een uur. Koraal was heel vet en ook super leuk om tussen alle scholen vissen in te zwemmen, allemaal verschillende kleuren en soorten. Ook een aantal grote gezien en zelfs een baby haai, dus dat was wel heel vet! Ook een beetje eng:P. 's avonds eten in de supermarkt gehaald, nog wat bier gedronken en toen voor de laatste avond op stap! Helaas kwamen we de club niet in (alleen als we $80 betaalde, dus toen zijn we gaan hotelhopping. Aangezien we er chique uitzagen hadden we al snel geluk en zijn we in de bar van hotel gaan drinken. Om 4 uur toch nog even terug naar de club waar we eigenlijk heen wilde, LIV, en hier toen toch gratis binnen geweest en tot 5 uur kunnen doorgaan. Was wederom een heel vette club met goede muziek!

Dag erna stond wekker weer vroeg en hebben we het vliegtuig terug gepakt naar Newark, New York. In de tussentijd was hier een sneeuwstorm geweest, dus we kwamen weer lekker terug in de sneeuw. Toen 's avonds nog gekookt om weer keertje normaal te eten, en vroeg naar bed gegaan na een vermoeiend, maar super leuke week!

Vandaag en de komende dagen staat voor de verandering in het teken van studeren, want komende week hebben we midterms. Dus daar gaan we nu even ons best voor doen:)

Het is wellicht een beetje lang geworden, I'm sorry!
Groetjes aan jullie allemaal:)

X Kim

• 19 Maart 2017 - 12:58

Annemarie En Anno:

Hoi Kim,

wat een belevenissen, wat super om zo verschillende delen van USA te leren kennen. Alleen al de temperatuurverschillen mogen er zijn. Mochten jullie nog meer trips plannen, New Orleans {en eventueel Chicago} is ook zeer de moeite waard.
    Zijn de bars en het US bier extra uitdagend, of is dit helemaal vergelijkbar met je uitgaansleven in NL? Fantastische avonturen; als ik dit met ons in Melick vergelijk, dan is het hier super saai.....Nee, je stuk is niet te lang, we lezen jullie avonturen graag! Wanneer zijn tickets scam, wat betekent dat? Veel plezier nog, en veel succes met de tentamens.

Anno.

• 19 Maart 2017 - 14:44

Carolien:

Ha Kim, Wat weer een gezellig verslag en wat hebben jullie veel gedaan! Wat een schitterden boomgroepen bij die Everglades en wat leuk dat je daar krokodillen hebt gezien. Dat snorkelen hoort ook wel heel gaaf, leuk dat je dit gedaan hebt. Het lijkt me wel heel bizar met die temperatuurverschillen tussen NY met sneeuw en Miami in 30 graden met zijn palmen. Wat een heerlijke ervaringen.
    Succes met je studie en met de midterms.
    Groetjes, Carolien

• 19 Maart 2017 - 20:47