The plan - East Coast - Reisverslag uit Montréal, Canada van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu The plan - East Coast - Reisverslag uit Montréal, Canada van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu

The plan - East Coast

Door: Kim Rietjens

Blijf op de hoogte en volg Kim

28 Mei 2017 | Canada, Montréal

Hee allemaal!

Ben ik alweer:p Aangezien ik komende 20 dagen waarsch weinig WiFi ga hebben dacht ik stuur nog een update voordat ik vertrek!

Op maandag was ik samen met Abby samen nog naar 2 stranden op metro/bus/loop afstand geweest in Toronto. Blijkbaar hadden we eten voor op de bbq mee moeten nemen want dat was iedereen aant doen. Maja dat wisten we dus niet dus maar bij Tim Hortons geeindigd (de fastfood keten van Canada). Op het 2e strand was om 22u een vuurwerkshow, het was namelijk Victoria day. De koningin van Canada die jaren geleden bepaald heeft dat Ottawa de hoofdstad van Canada is. Dinsdag heb ik de bus gepakt naar Ottawa en terwijl ik op de bus zag zag ik een fb berichtje voorbij komen in een van de Canada backpack groepen. Een groep op fb met allemaal mensen in Canada zodat je andere mensen kan vinden om samen iets mee te doen. Aangezien ik hier alleen ben, erg handig! Xaviera, Belgisch meisje, zocht iemand om de oostkust van Canada mee te doen startend in Montreal vanaf 29 mei. Voor mij zou dit ideaal zijn aangezien zij een busje had met matras achterin en klein keukentje zodat met de auto de nationale parken bezocht konden worden. Ideaal voor mij dus, want ben er ondertussen​ achter dat met het openbaar vervoer niet mogelijk is om te doen. Ik reageerde dus dat ik interesse had en langzaam raakte we aan de praat en bleek dat haar bus half uur later in Ottawa aankwam dan de mijne en dat we in het zelfde hostel sliepen. Dus toen heb ik op haar gewacht en het klikte eigenlijk gelijk dus in het hostel hebben we gelijk de route gemaakt. Aangezien ik de 18e weer terug moet zijn in Montreal hebben we rondje gemaakt van 20 dagen. Ik zal proberen de route in een foto toe te voegen:) 's Avonds samen geweest uiteten en biertje geweest doen in een bar waar iedereen ijshockey aan het kijken was, de sport van Canada. Ottawa had gewonnen dus maakte nog steeds kans op de Stanley cup. We zaten naast aantal zakenmannen die ons de regels uitlegde en uiteindelijk ook ons bier betaalde, geslaagde avond dus!:)

Dag erna rondje gelopen door Ottawa en alle hoogtepunten bekeken. Hoewel het niet veel is vond ik het wel een erg leuke stad met een mooi centrum en veel oude gebouwen. Donderdag de bus doorgepakt naar Montreal en hier de stad verkend. Als eerste de berg opgeweest om uitzicht over de stad te hebben en ook het historische centrum bezocht. Opzich wel leuke stad, maar ben wel beetje klaar met de steden en heb dus vooral zin om te vertrekken. Vanavond gaan we een biertje drinken met de jongens van wie zei de auto gekocht heeft en dan krijgt ze morgen de auto. Dus na het papierwerk is het plan om naar de Walmart te gaan en te shoppen voor de eerste dagen en hier gelijk te blijven slapen op de parkeerplaats, want dat mag blijkbaar!:) En dan gaan we dinsdag ochtend vertrekken. Ik heb er erg veel zin in en ben benieuwd wat oost Canada ons gaat brengen:)

Tot over 3 weekjes,

Kim

  • 29 Mei 2017 - 08:51

    Carolien:

    Ha Kim, dat heb je goed voor elkaar. Wat leuk dat mensen zo'n groep op Facebook maken en dat je op deze manier kunt kijken met wie je wat gaat doen (als het klikt). Heel veel plezier en we merken het wel als je weer wifi en een verhaal hebt.
    Groetjes, Carolien en Jan Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Kim

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 40447

Voorgaande reizen:

18 Mei 2017 - 21 Juli 2017

Canada

09 Januari 2017 - 10 Mei 2017

New Jersey

Landen bezocht: