West coast - the End - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu West coast - the End - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu

West coast - the End

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

20 Juli 2017 | Canada, Vancouver

Haloootjes!

Dit is het laatste verslag, het is al tijdje geleden maar de tijd is dan ook weer voorbij gevlogen!

Op het vliegveld heb in uiteindelijk nog 1,5h gewacht tot dat Bart z'n vlucht geland was en toen waren we eindelijk weer samen en kon het laatste deel van het avontuur beginnen! We hebben eerst paar dagen Vancouver verkend voordat de roadtrip kon beginnen!

Uiteindelijk 29 dagen rondgereisd met de auto, die gelukkig stuk groter was dan wat we hadden besteld, en kampeerspullen die we de eerste dag gelijk hadden aangeschaft! Dit maal 5600 m afgelegd, maar 3 uur op de Ferry, 13 parken bezocht waar we 210km hebben gehiked in 57h en ook nog eens 9400 hoogtemeters hebben afgelegd (met alle bergen hier in het westen). Verder ook nog 3 steden bezocht!

Het kamperen is echt super goed bevallen ook al moesten we op 3 nachten na iedere dag onze tent opruimen en weer opzetten. Ook hebben we iedere dag lekker gekookt en hebben we super lekker weer gehad, maar 1 dag regen met gemiddelde van 30 graden denk ik (soms zelfs wat te warm met hiken;p). Aangezien we zoveel leuke hikes gedaan hebben zal ik alleen iets vertellen over de top 3!

1. Sentinal Pass bij Lake Moraine in Banff.
Dit was eerst een stukje door het bos omhoog en toen kwamen we in een vallei waar we op het einde stijl naar boven moesten, wat echt een super cool uitzicht gaf over de vallei waar we net door heen hadden gelopen maar ook aan de andere kant een mooi uitzicht over de vallei gaf
2. Wildcox Pass - Jasper
Wederom stukje stijl door het bos en toen op een open berg waar we daarna nog berg over moesten voor uitzicht op 2 gletsjers en aan de andere kant alleen maar uitzicht op bergen, terwijl we onderweg nog stuk of 10-15 big horn sheeps tegenkwamen!
3. Crypt Lake - Waterton Lakes
Deze hike was in 2014 beoordeeld door National Geographic in de top 20 most thrilling hikes, dus die konden we niet overslaan! Eerst werden we met de boot naar de andere kant gebracht om überhaupt aan de wandeling te kunnen beginnen. Toen tussen 2 bergen omhoog met onderweg 3 watervallen te zien. Op het einde moesten we stukje ladder op en door een grot lopen/kruipen waarna we vervolgens nog een stukje langs de berg naar boven moesten klimmen om uiteindelijk bij een meertje uit te komen. Erg gaaf om te doen!

Verder hebben we nog Wale watching boottocht gedaan en nog genoeg andere wilde dieren gespot! Helaas geen grizzly beer, ook al vonden we dat tijdens het wandelen niet erg.

We gaan zometeen uiteten in Vancouver om de reis af te sluiten en gaan dan morgen richting richting het vliegveld! We komen toch 22 juli aan ipv het eerder vermelde 21 juli (foutje van Kim:p)

Ik heb nog veel meer te vertellen en ook nog mooie foto's, (heb er nu maar een paar toegevoegd voor het idee), maar dat komt allemaal wel als we weer thuis zijn!

Tot snel!

Xx

Kim (& Bart)

• 21 Juli 2017 - 11:03

Carolien:

Ha Kim, kijk uit naar jullie en jullie verhalen. Hele goed reis en tot morgen.

Groetjes, Carolien en Jan Willem

• 21 Juli 2017 - 11:24

Wauw Kim en Bart! Ziet er erg gaaf uit!! Daar wil ik ook nog wel eens naar toe

• 21 Juli 2017 - 11:25

Karin:

Ok nou dit werkt zo niet helemaal met die halve berichtjes, maar samengevat: fijne terugreis nog!

• 21 Juli 2017 - 11:26

• 21 Juli 2017 - 19:01

Annemarie En Anno:

Hoi Kim en Bart, wat jammer dat het voorbij is, niet alleen voor jullie, maar ook voor ons is het nu gedaan met de leuke verhalen uit den vreemde!
    Bedankt voor alle moeite die je hebt gedaan om het op te schrijven!