Tailgaten + Day trips - Reisverslag uit Atlantic City, Verenigde Staten van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu Tailgaten + Day trips - Reisverslag uit Atlantic City, Verenigde Staten van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu

Tailgaten + Day trips

Door: Kim Rietjens

Blijf op de hoogte en volg Kim

04 Mei 2017 | Verenigde Staten, Atlantic City

Hallo allemaal,

Het is alweer de laatste week dat ik hier ben, en de tijd gaat dan ook echt mega mega snel! We hebben zojuist een tentamen gemaakt en hebben nu nog 1 tentamen te gaan en de andere 3 vakken zijn al afgesloten. Ik zal eerst even vertellen wat we afgelopen weken nog gedaan hebben:).

2 weekende terug zijn we op zaterdag geweest tailgaten voor de football wedstrijd. Rutgers organiseerde een vriendschappelijke wedstrijd tegen elkaar om het football seizoen te openen. Aangezien wij er in het fall semester helaas niet zijn, konden we dit natuurlijk niet missen. En bij een football wedstrijd hoord tailgaten. Dit houdt in als de wedstrijd om 15u 's middags begint al vanaf 9u op de parkeerplek gaan staan om hier bier te drinken en te bbq'en. Sommige mensen gaan zelfs alleen tailgaten en niet eens naar de voetbal wedstrijd. Wij hadden alleen geen auto en geen bbq. Dus we hadden ons een pak hamburgers, broodjes en een bier pack gekocht in de hoop dat er mensen waren waar we ons bij konden voegen. Dit was gelukkig binnen 5 minuten gelukt, en hebben ons de hele middag vermaakt met drinkspellen en broodjes hamburger. Daarna ook nog even naar de wedstrijd geweest, maar hier begrepen we niet zo veel van.

De week erna beetje rustig weekje gehad, met het schrijven van een raport voor project en verder dinsdag als vanouds op stap geweest en verder gesport. Vrijdag zijn Brian en ik naar Coney Islands geweest in New York. Een soort kermis aan het strand. We zijn dan toch ook in een attractie geweest, de thunderbolt! En daarna bier met uitzicht op het strand gedronken. 's avonds hebben we Robbert en Renée gemeet in barcade, en bar met allemaal arcade games. Hier gegeten en wat spelletjes gespeelt:) Daarna met de internationals gemeet in union square park voor predrinks om voor de laatste keer met z'n alle op stap te gaan in New York. Om 5 uur de eerste trein teruggepakt waaarna we om 7 uur dan toch in bedje lagen.
De dag erna was Rutgers Day, soort open dag. Hier beetje rond gelopen en in het gras aan het water gelegen. Om vervolgens 's avonds op onze campus nog gratis te eten:)
Zondag zijn we eindelijk naar Mountain Tamany geweest, iets wat ik graag wilde aangezien dit enige natuur was wat beetje in de buurt lag. Dus hier zijn we met de auto naartoe gereden:) En was leuk om weer dagje buiten rond te lopen in de natuur:)
Maandag naar Atlantic City geweest. Aangezien we in Jersey zijn moesten we toch ook een keer naar Jersey Shore vonden we. Dus Matt zei dat we dan het beste naar Atlantic City konden omdat je hier gelijk casino's had. Dit was erg leuk om keer te zien en ook te doen!:)

Toen was het dgen erna weer tijd om een beetje te studeren, take home final gemaakt en gestudeerd voor tentamen van vandaag. Nu dit weekend nog een paar afscheidsfeestjes en zondag nog naar New York, tevens naar voetbalwedstrijd :) En dan disndag laatste tentamen maken en voor de laatste keer op stap met 2$ Tuesday.

Woensdag komen pap en Manon dan al aan, erg veel zin in! En wordt het alweer mijn laatste weekje in Amerika! Maar gelukkig heb ik nog 2 maanden reizen door Canada voor de boeg:)

Groetjes, wellicht voor de laatse keer vanuit Amerika!:)

X Kim