New York - Reisverslag uit New Brunswick, Verenigde Staten van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New Brunswick, Verenigde Staten van Kim Rietjens - WaarBenJij.nu

New York

Door: Kim Rietjens

Blijf op de hoogte en volg Kim

02 Februari 2017 | Verenigde Staten, New Brunswick

Hallo allemaal:),

Zoals ik had verteld hadden we vorige week bierpong toernooi in ons appartement (Robberts appartement). Dit was erg gezellig, we hadden welkom shots geregeld en genoeg cups zodat we konden spelen:). Helaas kwamen de eerste klachten al om 23 uur en hebben we het niet veel langer kunnen rekken dan 23:30u. Sloeg helemaal nergens op, vrijdag avond 23u, wie gaat er dan slapen! We zijn toen nog met een aantal mensen bij mij gaan drinken, mijn huisgenoten vonden dat gelukkig chill. Aangezien ik net een andere ingang in het gebouw heb, nieuwe mensen, nieuwe kansen!:) Hier heeft dan ook niemand geklaagd, maar we konden niet opnieuw muziek opzetten en bierpong tafel konden we ook niet meenemen:P Dus uiteindelijk ging iedereen naar huis en hebben wij uiteindelijk toch nog tot 4 uur doorgedronken, wel gezellig!:).

Zoals ik verteld had wilden we zaterdag naar de basketbal wedstrijd gaan, we hadden hier echter geen kaartjes voor. De deal was alsvolgt: gratis bus ticket naar Madison Square Garden (NEW YORK), gratis basketbal wedstrijd, gratis pizza, gratis bus terug naar Rutgers. Een super goeie deal dus!:P Hier waren 600 tickets voor uitgedeeld, alleen wij waren te laat. We dachten dus laten we gewoon naar de bussen gaan en zien of wij ipv andere mensen die niet komen opdagen meemogen. Nadeel was dat onze wekker hiervoor om 08u 's ochtends stond:P Maarja je moet er wat voor over hebben. Eenmaal aangekomen bij de bus, bleek dat toen de gratis pizza al was;P, prima brakontbijt en bleek ook al snel genoeg dat we mee konden! Dus we waren niet voor niets op gestaan!:) Wedstrijd was weer erg gaaf, en ook gaaf om in Madison Square Garden te zijn, heel groot! We waren samen met een aantal andere internationals die wel kaartjes hadden. We stonden hele tijd voor alleen dit keer scoorde de tegenpartij in de laatste 30 seconden gelijkspel en verloren we helaas in over time. Daarna konden we nog New York in en dan zelf vervoer terug regelen, maar aangezien we best moe waren hebben we dat niet gedaan:P

Zondag zijn we daarom opnieuw naar New York gegaan met de trein. Het is een uur vanaf het station op de campus naar Manhatten, New York. Prima deal dus!:) Eerst zijn we naar empire state building gelopen en vervolgens via de trump tower (leip beveiligd) naar central park en het historisch museum (gaan deze nog een keer van binnen bezoeken) en nog een trump tower. Toen zijn we met de metro naar Washington square geweest en vanuit hier naar World Trade Center gelopen. We hadden al besloten dat we hier naar boven wilde, 102 verdiepingen! De lift ging echt mega snel. En bovenin hadden we 360 graden view over de stad, super vet! Toen we weer beneden waren was het al bijna donker, en hebben we nog demonstratie gezien, was best lange stoet:p Toen zijn we naar Brooklyn Bridge geweest en hierover heen gelopen voor de skyline vanuit de andere kant, erg vet! Hebben hem nu dus alleen in het donker gezien, dus gaan nog een keertje terug om hem bij daglicht te zien. Toen zijn we nog met de metro naar Times Square geweest, cool in de avond. Hier zijn we geweest uiteten bij Olive Garden. Onbeperkt refill op het eten en gratis sla en breadsticks voor 23 dollar, goede deal dus! Toen hebben we de trein weer terug gepakt:)

De rest van de week hebben we gesport, overdag beetje gestudeerd en 's avonds naar college gegaan en daarna nog filmpje gekeken.
Vandaag zijn we nog naar de football 101 geweest. Aangezien wij in Spring semester hier zijn, zijn er geen football wedstrijden dus dat is wel stom. We hebben nu wel het stadion gezien en op het veld gelopen dus dat was wel leuk:) Verder gratis pizza:P En zijn we klaar voor de Superbowl (aankomende zondag)! Dat is de enige football wedstrijd die er nog is, dus die gaan we zeker kijken, (niet in het stadion, goedkoopste ticket is 8000). Maar we hebben een goede kroeg gevonden, voor 40 dollar onbeperkt bier en wings van 16u smiddats tot 21u 's avonds! Mega goeie deal dus!:)

Verder gaan we morgen nog wat drinken met een chick en wat vriendinnen die we random op straat waren tegen gekomen, dus ben benieuwd!:)

Sorry hij is weer ietsie langer geworden (A)

ByeByeeee

Kim

  • 05 Februari 2017 - 15:58

    Annemarie:

    Ha Kim, leuke verslagen, het is net alsof ik je hoor praten, je hebt veel te vertellen in weinig ruimte. De termen die je gebruikt vind ik heel vermakelijk, Amerikaans, studentikoos :-) Ik heb ze voor mijn gemak eens opgezocht, chillen=ontspannen, genieten, dat dacht ik al, dit woord wordt door jongeren gebruikt volgens encyclo.nl. Zat inderdaad niet in mijn vocabulaire, maar vanaf nu dus wel, haha! Chick=meisje, grietje, mokkeltje of en seksblad. Ik weet niet waarmee jullie wat gedronken hebben, hoop dat het ook een goeie deal was!
    Groetjes en blijf chillen!

  • 06 Februari 2017 - 17:19

    Carolien:

    Ha Kim.
    Weer een gezellig verslag om te lezen. Ik zie NY weer helemaal voor me. Lekker dat dit zo dichtbij is.
    Nienke, Jan Willem en ik hebben vandaag Bart naar het vliegveld gebracht en hij zit ondertussen in Moskou, vanwaar hij doorvliegt naar Kyoto. Ik had een foto toe willen voegen van zijn vertrek, maar wist niet hoe ik dat kon doen :-). Die houdt je nog tegoed.
    Hele gezellige week weer en ik kijk uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New Brunswick

Kim

Actief sinds 09 Jan. 2017
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 40463

Voorgaande reizen:

18 Mei 2017 - 21 Juli 2017

Canada

09 Januari 2017 - 10 Mei 2017

New Jersey

Landen bezocht: